Kiedy i jak zgłosić pracownika do ZUS

Zgłoszenie pracownika do obowiązkowych ubezpieczeń emerytalnych i rentowych należy do obowiązków każdego pracodawcy. I choć zgłaszanie pracowników do ZUS to powszechna praktyka, wciąż nastręcza przedsiębiorcom wielu trudności.
Przeczytaj nasz poradnik, aby dowiedzieć się:

Kogo przedsiębiorca musi zgłosić do ZUS?


Obowiązkowe zgłoszenie do ubezpieczeń emerytalnych i rentowych dotyczy:

Ważne!

Obowiązkowe zgłoszenie do ubezpieczenia chorobowego

Ważne!

Ubezpieczenie zdrowotne

Ważne!

Kogo przedsiębiorca nie musi zgłaszać do ZUS?


Jak zgłosić pracownika do ZUS?


Zgłoszenie pracowników do ZUS online

Ważne!

Kod ubezpieczenia

Ważne!

Do kiedy należy zgłosić pracownika w ZUS?


Zgłoszenie pracownika do ZUS po terminie

O tym warto wiedzieć:


  • Czym jest NIP europejski i w jakich sytuacjach jest wymagany?


    Jak wygląda i kiedy potrzebny jest NIP europejski? Sprawdź!
    Więcej: Czym jest NIP europejski i w jakich sytuacjach jest wymagany?
  • Jakie są terminy odliczenia VAT z faktur

    Termin odliczenia VAT z faktur


    Dowiedz się, kiedy i jak odliczyć VAT z faktur, aby móc obniżyć wysokość podatku dochodowego.
    Więcej: Termin odliczenia VAT z faktur
  • Czego dotyczy opłata recyklingowa?

    Opłata recyklingowa dla firm – kogo dotyczy?


    Na czym polega opłata recyklingowa? Kiedy należy ją pobierać i jaka jest jej stawka? Sprawdź!
    Więcej: Opłata recyklingowa dla firm – kogo dotyczy?

Poznaj naszą bazę biznesowej wiedzy