Masz pytania? Mamy dla Ciebie odpowiedzi.

Centrum pomocy – Faktoring online

Jakie są statusy dokumentów w Strefie Klienta? 

Jeśli chcesz znaleźć dokumenty wraz z przypisanymi im statusami, wejdź w Panel informacyjny, a następnie przejdź do zakładki Dokumenty.

Oznaczenia statusów brzmią następująco:
  • TKA – dotyczy rozliczenia udziału własnego; pojawia się, gdy faktura zostanie rozliczona.
  • TRN – dotyczy rozliczenia finansowanych wierzytelności; pojawia się, gdy faktura zostanie sfinansowana.
  • TNN – dotyczy rozliczenia wpłat niezgłoszonych; pojawia się, gdy przez odbiorcę zostały opłacone faktury, których nie zgłosił klient.
  • TFN – dotyczy rozliczenia obrotu nie finansowanego; pojawia się, gdy klient zgłosi fakturę i zaznaczy, że nie podlega ona finansowaniu.
  • KOMPENSATA – to zbiór wszystkich operacji z danego dnia.

Kiedy otrzymam pieniądze?

Kiedy wpłata zostanie rozliczona?

Czy wpłata od kontrahenta została odnotowana?

Czy środki wysyłane są przelewem ekspresowym?

Z jakiego banku wychodzą środki?

W jaki sposób odbiorca potwierdza fakturę? 

Czy kontrahent dokonał potwierdzenia faktury?

Gdzie mogę złożyć wniosek o ponowne wysłanie e-maila systemowego z prośbą o potwierdzenie faktur?

Jak działa oferta zaliczki automatycznej? Jakie są warunki jej udzielenia, proces przyznania oraz spłaty?

W jaki sposób mogę usunąć zgłoszoną do finansowania fakturę? 

Ile wynosi czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosku o aneks? Gdzie mogę sprawdzić status swojego wniosku? 

O której odbywa się ostatnia transza finansowań?

Czy mogę zmienić numer rachunku bankowego?

W jakiś sposób złożyć wniosek o zmianę parametrów umowy np. zwiększenie, zmniejszenie limitu lub o dodanie nowego użytkownika do systemu?

Kiedy zostanie odesłany udział własny lub kaucja?

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Centrum pomocy – Finansowanie faktur

Lista faktur

W menu głównym Strefy Klienta znajdziesz Listę faktur. W tym miejscu sprawdzisz wszystkie istotne informacje na temat każdej z nich. Używaj filtrów, sortuj wyniki, klikając w nazwy poszczególnych kolumn oraz korzystaj z opcji wyszukiwania “Na skróty”. W tej zakładce znajdują się także statusy poszczególnych faktur. Informują one, na jakim etapie procesu obecnie znajduje się dana faktura.

Statusy:
  • Weryfikowana – trwa proces weryfikacji faktury, sprawdzamy poprawność zarówno Twoich danych, jak i wprowadzonego przez Ciebie odbiorcy.
  • Do uzupełnienia – należy uzupełnić zgłoszenie o brakujące dane, np. numer rachunku bankowego lub akceptację regulaminu.
  • Do akceptacji przez Ciebie – wymagane jest potwierdzenie wprowadzanej faktury kodem SMS.
  • Oczekująca – faktura oczekuje na potwierdzenie przez Odbiorcę.
  • Zaakceptowana – faktura zatwierdzona, oczekująca na realizację przelewu.
  • Sfinansowana – faktura, za którą środki już do Ciebie trafiły lub trwa ich księgowanie.
  • Spłacona – w pełni rozliczona faktura.
  • Odrzucona – faktura, która z powodu błędu (źle wprowadzone dane) lub upłynięcia terminu płatności nie mogła zostać sfinansowana.

Rozliczenia

Kiedy otrzymam pieniądze?

W jaki sposób odbiorca potwierdza fakturę?

Na jaki rachunek bankowy otrzymam środki?

Czy mogę zmienić numer rachunku bankowego?

Czy środki są wysyłane przelewem ekspresowym?

Z jakiego banku są wysyłane od nas środki?

Czy firma musi posiadać polski numer NIP?

“NIP nie został zweryfikowany” – co to znaczy?

Co możesz zrobić w takiej sytuacji?

Czy mogę finansować faktury na prywatnych Odbiorców?

Jaka jest minimalna kwota faktury?

Czy mogę finansować faktury na zagranicznych kontrahentów?

Kiedy najpóźniej mogę zgłosić fakturę do sfinansowania, której termin płatności się zbliża?

Czy sprawdzenie w BIK zapisuje się w mojej historii kredytowej?

Jak oznaczyć płatność w “Split Payment”?

Jaki jest czas oczekiwania na decyzję o finansowaniu?

Kiedy Odbiorca zostanie poinformowany o cesji?

Kto płaci PragmaGO za sfinansowaną fakturę?

Dlaczego moja faktura została odrzucona?

Czy środki za sfinansowaną fakturę, które otrzymam zostaną pomniejszone o prowizję?

Czy otrzymam fakturę z prowizją za finansowanie do rozliczenia w księgowości?

Czy weryfikacja jest wymagana za każdym razem, gdy chcę dodać nową fakturę do systemu?

Jak zmienić numer telefonu lub adres e-mail do zatwierdzania faktur/umów?

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Centrum pomocy – Finansowanie podatków

Gdzie mogę złożyć wniosek o finansowanie podatków?

Wniosek można złożyć wyłącznie poprzez formularz.

Na jaki rachunek bankowy trafiają środki?

Czy środki wysyłane są przelewem ekspresowym?

Z jakiego banku wysyłane są od nas środki?

Czy istnieje możliwość finansowania zaległych zobowiązań, których termin spłaty minął?

Czy istnieje możliwość nadpłaty raty?

Jak prawidłowo zatytułować przelew?

Gdzie znajdę numer konta potrzebny do spłaty rat?

Na ile rat można rozłożyć płatność?

Jaki rodzaj podatku podlega finansowaniu?

Jakie dokumenty muszę dostarczyć, aby otrzymać wstępną decyzję?

Jaki jest czas oczekiwania na decyzję o finansowaniu?

Gdzie mogę zaakceptować warunki umowy?

Jaki jest koszt finansowania?

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Centrum pomocy – Finansowanie zakupów

Czy mogę częściowo sfinansować zakup?

Tak, wystarczy, że wpiszesz interesującą Cię kwotę we wniosku.

Jakie dokumenty muszę dostarczyć, aby PragmaGO zbadała moje możliwości finansowania?

Czy PragmaGO kontaktuje się ze wskazanym przeze mnie dostawcą?

Czy PragmaGO finansuje raty leasingu?

Jaka jest minimalna kwota faktury?

Gdzie mogę zaakceptować warunki umowy?

Na ile rat maksymalnie można rozłożyć zakup?

Kto otrzyma środki za limit zakupowy?

Czy istnieje możliwość nadpłaty raty?

Gdzie znajdę numer konta potrzebny do spłaty rat?

Jak prawidłowo zatytułować przelew?

Czy płatność raty odnawia limit?

W jaki sposób mogę zwiększyć swój limit?

Jakie to są dokumenty?

Czy dostarczona faktura zakupowa może być po terminie płatności?

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Centrum pomocy – Pożyczka odnawialna

Jaki jest czas oczekiwania na decyzję o finansowaniu?

Decyzje wydajemy do dwóch godzin w dni robocze od godziny 8.00 do 16.00. O decyzji zostaniesz poinformowany drogą mailową.

Gdzie mogę zaakceptować warunki umowy?

Jak prawidłowo zatytułować przelew?

Gdzie znajdę numer konta potrzebny do spłaty rat?

Czy środki wysyłane są przelewem ekspresowym?

Z jakiego banku wysyłane są od nas środki?

Na ile rat można rozłożyć płatność?

Na jaki rachunek bankowy trafiają środki?

Jaki jest koszt finansowania?

Gdzie mogę zaakceptować warunki umowy?

Jaka jest maksymalna kwota pożyczki?

W jaki sposób mogę zwiększyć swój limit?

Jakie dokumenty należy dodać, aby zwiększyć limit?

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Centrum pomocy – Prolongata, czyli przedłużenie terminu płatności finansowania zakupów

Gdzie mogę złożyć wniosek?

W poniedziałki oraz środy wysyłamy wiadomość e-mail, w której znajduje się link z wnioskiem o prolongatę.

Czy istnieje możliwość nadpłaty raty?

Jak prawidłowo zatytułować przelew?

Gdzie znajdę numer konta potrzebny do spłaty rat?

Na ile rat można rozłożyć płatność?

Jaki jest czas oczekiwania na decyzję o finansowaniu?

Co dzieje się z przyznanym limitem po złożeniu wniosku o prolongatę?

Jaka jest minimalna kwota, dla której mogę wnioskować o prolongatę?

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?