Centrum pomocy – Finansowanie faktur
Lista faktur
W menu głównym Strefy Klienta znajdziesz Listę faktur. W tym miejscu sprawdzisz wszystkie istotne informacje na temat każdej z nich. Używaj filtrów, sortuj wyniki, klikając w nazwy poszczególnych kolumn oraz korzystaj z opcji wyszukiwania “Na skróty”. W tej zakładce znajdują się także statusy poszczególnych faktur. Informują one, na jakim etapie procesu obecnie znajduje się dana faktura.
Statusy: - Weryfikowana – trwa proces weryfikacji faktury, sprawdzamy poprawność zarówno Twoich danych, jak i wprowadzonego przez Ciebie odbiorcy.
- Do uzupełnienia – należy uzupełnić zgłoszenie o brakujące dane, np. numer rachunku bankowego lub akceptację regulaminu.
- Do akceptacji przez Ciebie – wymagane jest potwierdzenie wprowadzanej faktury kodem SMS.
- Oczekująca – faktura oczekuje na potwierdzenie przez Odbiorcę.
- Zaakceptowana – faktura zatwierdzona, oczekująca na realizację przelewu.
- Sfinansowana – faktura, za którą środki już do Ciebie trafiły lub trwa ich księgowanie.
- Spłacona – w pełni rozliczona faktura.
- Odrzucona – faktura, która z powodu błędu (źle wprowadzone dane) lub upłynięcia terminu płatności nie mogła zostać sfinansowana.
Rozliczenia
W Strefie Klienta znajdziesz zakładkę Rozliczenia. To miejsce, w którym znajdują się wszystkie generowane przez system wpłaty (wpłaty odbiorców), wypłaty (przelewy wykonane z PragmaGO do Ciebie), e-faktury (faktury kosztowe) oraz noty księgowe.
Kiedy otrzymam pieniądze?
Środki wysyłamy do klientów w dwugodzinnych interwałach. Dzięki temu możesz być pewny, że Twoje środki zostaną wysłane do Ciebie nie później niż do 2 godzin od momentu, kiedy Twój odbiorca potwierdzi autentyczność dokumentu. Pamiętaj jednak, że wpływ środków na Twoje konto zależy również od sesji bankowych.
W jaki sposób odbiorca potwierdza fakturę?
Po zaakceptowaniu Twojego wniosku o finansowanie wysyłamy do Odbiorcy wiadomość e-mail, w której prosimy go o potwierdzenie wierzytelności. W e-mailu znajduje się przycisk, który po kliknięciu przekieruje go do dedykowanej strony. Tam, po zapoznaniu się ze szczegółami, będzie mógł potwierdzić fakturę. Zobacz wzór: https://pragma.link/WzorMailDostawcy
Na jaki rachunek bankowy otrzymam środki?
Środki wysyłamy na rachunek bankowy, za pomocą którego zweryfikowałeś swoją tożsamość, korzystając z platformy Kontomatik lub z którego dokonałeś przelewu weryfikacyjnego, używając platformy BlueMedia. Numer konta został zapisany w umowie współpracy Nanofaktoringu w § 2. ust.2.
Umowę znajdziesz w Strefie Klienta w zakładce Panel Informacyjny -> Dokumenty. Skorzystaj z filtrów wyszukiwania, aby zlokalizować ją na liście, a następnie kliknij przycisk [PDF] na końcu wiersza, aby otworzyć dokument.
Czy mogę zmienić numer rachunku bankowego?
Tak, aby zmienić numer rachunku bankowego, wypełnij wniosek i wyślij go na bokonline@pragmago.pl lub pod adres ul. Brynowska 72, 40-584 Katowice. Jeśli nowy numer rachunku znajduje się na Białej Liście, wystarczy wysłać na ww. adres mailowy prośbę o jego zmianę.
Czy środki są wysyłane przelewem ekspresowym?
Tak. Środki do kwoty 99 999 PLN wysyłamy przelewem Express Elixir. Jeśli Twój bank nie realizuje przelewów Express Elixir, kwotę do 20 000 PLN wyślemy za pomocą Blue Cash, a kwotę od 20 000 do 99 999 PLN przelewem Elixir.
Z jakiego banku są wysyłane od nas środki?
W przypadku przelewów BlueCash nie ma to znaczenia, ze względu na system charakteryzujący się jednostkowym podejściem do każdej transakcji. Przelewy wysyłamy za pomocą systemu Express Elixir z naszego konta w mBanku. Pamiętaj jednak, że transfery środków Express Elixir są uzależnione od sesji międzybankowych.
Czy firma musi posiadać polski numer NIP?
Tak, jest to warunek konieczny, aby formularz został poprawnie zweryfikowany.
“NIP nie został zweryfikowany” – co to znaczy?
Zweryfikowanie numeru NIP możliwe jest tylko wtedy, gdy firma zarejestrowana jest w Polsce. Jeśli ten warunek został spełniony, a problem nadal występuje, może to być kwestia przerwy w działaniu GUSu (Główny Urząd Statystyczny).
Co możesz zrobić w takiej sytuacji?
- Wyczyść pliki cookies (ciasteczka) i spróbuj ponownie.
- Spróbuj wprowadzić fakturę, korzystając z innej przeglądarki (rekomendujemy użycie Google Chrome lub Microsoft Edge).
- Wprowadź ponownie fakturę za kilka minut.
Czy mogę finansować faktury na prywatnych Odbiorców?
Nie. Obecnie nie posiadamy produktów pozwalających na finansowanie faktur wystawionych na osoby prywatne.
Jaka jest minimalna kwota faktury?
Minimalna kwota faktury to 500 zł brutto.
Czy mogę finansować faktury na zagranicznych kontrahentów?
Kiedy najpóźniej mogę zgłosić fakturę do sfinansowania, której termin płatności się zbliża?
Finansujemy faktury do 8 dni przed terminem płatności.
Czy sprawdzenie w BIK zapisuje się w mojej historii kredytowej?
Nie, weryfikacja w BIK nie wpływa na zdolność kredytową i nie jest widoczna w systemie.
Jak oznaczyć płatność w “Split Payment”?
Taka opcja dostępna jest w drugim kroku formularza, pod kwotą finansowanej faktury. Poprosimy Cię o wpisanie kwoty netto faktury w polu, które pojawi się po zaznaczeniu opcji “Split Payment”.
Jaki jest czas oczekiwania na decyzję o finansowaniu?
Decyzję wydajemy do dwóch godzin, w dni robocze od godziny 8.00 do 16.00. O decyzji zostaniesz poinformowany drogą mailową.
Kiedy Odbiorca zostanie poinformowany o cesji?
Odbiorca zostaje poinformowany od razu, gdy zatwierdzisz warunki umowy kodem SMS.
Kto płaci PragmaGO za sfinansowaną fakturę?
Zgodnie z cesją, Twój kontrahent opłaca fakturę bezpośrednio nam.
Dlaczego moja faktura została odrzucona?
Jest kilka powodów, dla których Twoja faktura mogła zostać odrzucona: - Dane zgłoszone we wniosku nie są zgodne z dodanym dokumentem (np. fakturą) – sprawdź ich poprawność.
- Twój odbiorca nie kwalifikuje się do sfinansowania faktury – spróbuj dodać innego odbiorcę.
Czy środki za sfinansowaną fakturę, które otrzymam zostaną pomniejszone o prowizję?
Tak, wypłacimy całość wartości faktury odpowiednio pomniejszoną o prowizję dla PragmaGO.
Czy otrzymam fakturę z prowizją za finansowanie do rozliczenia w księgowości?
Oczywiście. Dokument zostanie wygenerowany już następnego dnia po finansowaniu. Znajdziesz go w Strefie Klienta w zakładce Rozliczenia > e-faktury.
Czy weryfikacja jest wymagana za każdym razem, gdy chcę dodać nową fakturę do systemu?
Nie. Jeśli wprowadziłeś pierwszą fakturę i zweryfikowałeś się przy składaniu wniosku, otrzymujesz dostęp do Strefy Klienta – panelu, przez który możesz dodawać kolejne faktury, bez konieczności ponownej weryfikacji.
Jak zmienić numer telefonu lub adres e-mail do zatwierdzania faktur/umów?