-
Faktoring
-
Finansowanie pojedynczych faktur
-
Finansowanie podatków i ZUS
-
Finansowanie zakupów
-
Pożyczki
Czy w procesie wnioskowania o faktoring zostanie sprawdzona moja zdolność kredytowa?
Gdy otrzymujemy wniosek o faktoring online, wysyłamy zapytanie do baz BIK i BIG w celu sprawdzenia, czy posiadasz aktualne zadłużenia lub zobowiązania. Sprawdzamy także Twoich kontrahentów – tych, których dane znajdują się we wniosku.
Czy odbiorca będzie wiedział, że jest sprawdzany?
Nie. Odbiorca Twojej faktury nie otrzyma powiadomienia o tym, że został zgłoszony do faktoringu. Nie będzie więc wiedział, że jest poddany weryfikacji, do momentu podpisania cesji.
W niektórych przypadkach możemy poprosić o dodatkowe dokumenty finansowe odbiorcy. W tym celu skontaktujemy się najpierw z Tobą – ustal ze swoim odbiorcą możliwość przekazania dokumentacji. Na etapie wnioskowania nie kontaktujemy się z odbiorcą faktury bez Twojej wiedzy.
Jakie faktury mogę zgłaszać w ramach faktoringu online?
Możemy sfinansować każdą fakturę, która nie jest wymagalna – to znaczy, że jej termin płatności upływa za nie mniej niż 8 dni od dnia złożenia wniosku.
W ramach faktoringu online można również sfinansować faktury wystawione na odbiorców zagranicznych z krajów UE (w takiej sytuacji wymagane jest posiadanie polisy ubezpieczeniowej).
Czy do finansowania mogę zgłaszać faktury wystawione przed podpisaniem umowy faktoringowej?
Tak, pod warunkiem, że termin płatności tych faktur jeszcze nie minął.
Czy mogę sfinansować tylko część faktury?
Tak. W tym celu skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: +48 32 450 02 22 lub mailowo, pod adresem: dok@pragmago.pl. Możliwość dokonania spłaty części faktury uzgadniamy indywidualnie.
W jakich walutach mogę zgłaszać faktury?
Przyjmujemy faktury w PLN, EUR, USD oraz GBP.
Czy mogę zgłosić faktury na odbiorcę zagranicznego?
Tak – musisz jednak posiadać polisę ubezpieczeniową (możesz ją wykupić samodzielnie lub zamówić u nas).
Czy zapewnicie mi osobę do bezpośredniego kontaktu po podpisaniu umowy?
Tak, jeszcze w trakcie wnioskowania o faktoring zadzwoni do Ciebie Twój Opiekun, który doradzi najlepszą formę finansowania, a także odpowie na każde pytanie – zarówno na etapie wnioskowania, jak i później, w trakcie współpracy.
W jaki sposób otrzymam informację o przyznaniu finansowania w ramach faktoringu?
Gdy zapadnie pozytywna decyzja dotycząca finansowania dla Twojej firmy, poinformujemy Cię mailowo. Razem z decyzją otrzymasz dostęp do Strefy Klienta, w której możesz sprawdzać statusy każdego kolejnego zgłoszenia dotyczącego finansowania.
W jaki sposób następuje podpisanie umowy?
Po wysłaniu wniosku online skontaktujemy się z Tobą, by omówić szczegóły współpracy. Następnie prześlemy wzór umowy na wskazany przez Ciebie adres e-mail. Po zapoznaniu się ze wzorem skontaktuj się z nami – umówimy się na podpisanie umowy. Umowę faktoringową możesz podpisać online (za pośrednictwem platformy Autenti) lub w wybranym przez Ciebie miejscu – bez wychodzenia z domu! W przypadku umów o wartości powyżej 150 000 PLN wymagamy podpisania weksla.
Jak działa automatyczna zaliczka faktoringowa?
Automatyczna zaliczka faktoringowa to kwota, którą możesz wykorzystać nawet jeszcze przed wprowadzeniem faktury do Strefy Klienta. Kwota ta jest określana przez system w każdą środę.
Wysokość zaliczki faktoringowej zależy od wartości przyszłej kaucji faktoringowej. Termin płatności wynosi 60 dni od momentu przyznania zaliczki faktoringowej, natomiast okres karencji spłaty to 6-12 dni.