Archiwa: Poradnik
-
Ubezpieczenie należności faktoringowych
Czy ubezpieczenie należności faktoringowych jest zawsze możliwe? Jaki rodzaj faktoringu wybrać, by zabezpieczyć się przed niewypłacalnością kontrahentów?
-
Podatek od środków transportowych
Polscy przedsiębiorcy działający w branży transportowej mają obowiązek opłacania podatku od środków transportowych. Dowiedz się, co podlega opodatkowaniu i ile ono wynosi.
-
Scoring kredytowy – co to jest?
Scoring kredytowy, to jedno z kilku kryteriów branych pod uwagę przy wnioskowaniu o kredyt. Scoring pokazuje, jakie jest prawdopodobieństwo spłaty zobowiązania w kolejnych 12 miesiącach.
-
Sektor MSP w Polsce
Aż 99,8% polskich przedsiębiorstw, to firmy z działające w sektorze MSP. Poznaj definicję, kryteria i charakterystykę tego sektora. Dowiedz się także, jak wygląda kondycja małych i średnich firm i na jakie wsparcie mogą liczyć.
-
Kredyt obrotowy dla firm
Kredyt obrotowy dla firm to rozwiązanie wybierane przez wielu przedsiębiorców. Poznaj rodzaje dostępnych kredytów obrotowych oraz finansowanie zakupów, czyli alternatywę, którą warto rozważyć.
-
Sprawozdanie o zatorach płatniczych i stosowanych terminach płatności
Polscy przedsiębiorcy od 2020 roku mają nowy obowiązek. Do kiedy i gdzie należy zgłosić sprawozdanie o zatorach płatniczych?
-
Faktoring dla przemysłu
Odległe terminy płatności na wystawianych fakturach to problem większości firm z branży przemysłowej. Faktoring to rozwiązanie, które pomoże Ci się z nimi uporać. Poznaj korzyści, jakie możesz zyskać, wybierając faktoring.
-
Ulga abolicyjna – zmiany od 2021 roku
Ulga abolicyjna to temat, który z pewnością interesuje wszystkich, którzy pracują za granicą. Dowiedz się, i jakie zmiany wejdą w życie w 2021 w kwestii ulgi abolicyjnej.
-
Umowa toolingu – czym jest i jakie przynosi korzyści?
Umowa toolingu jest coraz częściej stosowana w Polsce. To porozumienie między firmami, które na zasadzie ekwiwalentności realizuje postanowienie w nim zawarte.
-
Zatory płatnicze w branży TSL. Czy faktycznie można uniknąć tego problemu?
Jak spedytorzy i przewoźnicy mogą sobie radzić z zatorami płatniczymi? Czy oprócz skonto mają inne możliwości?