Księga przychodów i rozchodów (KPiR)

Przedsiębiorcy na początku swojej drogi zobowiązani są do wybrania formy prowadzenia ewidencji na potrzeby obliczania przychodów, związanych z nimi kosztów oraz rozliczania podatków. W sektorze MŚP niezmiennie największą popularnością cieszy się rozliczanie na zasadach ogólnych, które wiąże się z prowadzeniem Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów.
Spis treści:

KPiR – co to?


Ważne!

Jakie dane wpisujemy do Księgi Przychodów i Rozchodów?


Ważne!

Dowody księgowe, czyli co wpisujemy w KPiR?


Ważne!

Obowiązek prowadzenia KPiR


Ważne!

Inne obowiązki związane z prowadzeniem KPiR


Pozostałe ewidencje

Przechowywanie KPiR

Ważne!

Spis z natury

Ważne!

Zamknięcie Księgi Przychodów i Rozchodów na koniec roku


O tym warto wiedzieć:


  • dekretowanie faktur

    Na czym polega dekretowanie faktur i kiedy jest konieczne?


    Na czym polega dekretowanie faktur i jak będzie wyglądać po wdrożeniu KSeF
    Więcej: Na czym polega dekretowanie faktur i kiedy jest konieczne?
  • ubezpieczenie oc firmy

    Ubezpieczenie OC firmy – jakie przynosi korzyści?


    Ubezpieczenie firmy nie zawsze jest obowiązkowe, ale przynosi wiele korzyści. Sprawdź!
    Więcej: Ubezpieczenie OC firmy – jakie przynosi korzyści?
  • KSeF czym jest

    Krajowy system e-Faktur – co to jest i na czym polega?


    Co to jest KSeF? Co zmieni i kiedy zostanie wprowadzony?
    Więcej: Krajowy system e-Faktur – co to jest i na czym polega?

Poznaj naszą bazę biznesowej wiedzy


Zapisz się na Przegląd PRAGMAtyczny!

FINANSE | PODATKI | PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości ze świata finansów, podatków i przedsiębiorczości? Wypełnij formularz obok i dołącz do czytelników Przeglądu PRAGMAtycznego. Wiadomość od nas otrzymasz tylko raz w miesiącu – nie obawiaj się spamu z naszej strony.