Korekta listy płac – kiedy i jak ją sporządzić?

Prowadzenie firmy wiąże się z wieloma obowiązkami. Należy do nich między innymi szczegółowe i rzetelne prowadzenie dokumentacji, w tym także listy płac. Na ogół nie jest to czynność nastręczająca wielu kłopotów, ale zdarzają się sytuacje, w których już wystawiona lista płac przestaje być aktualna – tak dzieje się na przykład, gdy pracownik dostarczył zwolnienie lekarskie już po upływie terminu wypłaty wynagrodzenia. Standardową procedurą w takim przypadku jest sporządzenie korekty listy płac, choć nie zawsze jest to konieczne. Czytaj dalej, by poznać odpowiedzi na najważniejsze pytania związane z korektą listy płac!
Spis treści:

Czym jest lista płac?


Ważne!

W jakich sytuacjach należy sporządzić korektę, a kiedy nie ma takiej potrzeby?


Zwolnienie lekarskie dostarczone po wypłacie wynagrodzenia

PRZYKŁAD

Nieobecność pracownika dłuższa niż 30 dni

Ważne!

PRZYKŁAD

Korekta listy płac – zwrot nadpłaty w wynagrodzeniu

Korekta listy płac a podatek dochodowy – jakie są skutki?

Ważne!

Korekta listy płac – zwrot niedopłaty w wynagrodzeniu

Ważne!

Wypadek przy pracy – orzeczenie powstałe po wypłacie wynagrodzenia

Ważne!

Jak sporządzić korektę listy płac?


Korekta listy płac – przykład

O tym warto wiedzieć:


Zapisz się na Przegląd PRAGMAtyczny!

FINANSE | PODATKI | PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości ze świata finansów, podatków i przedsiębiorczości? Wypełnij formularz obok i dołącz do czytelników Przeglądu PRAGMAtycznego. Wiadomość od nas otrzymasz tylko raz w miesiącu – nie obawiaj się spamu z naszej strony.