Własny sklep internetowy czy marketplace? Poznaj wady i zalety obu rozwiązań

Sprzedaż to główny cel każdego sklepu i większości firm w ogóle. Aby jednak do sprzedaży doprowadzić, należy maksymalnie ułatwić klientom przechodzenie przez kolejne etapy lejka sprzedażowego – od zaprezentowania się potencjalnym kupującym aż do finalizacji transakcji. Jednym ze sposobów, które pomagają w osiągnięciu tego celu, jest korzystanie z landing page’y.
Spis treści:

E-commerce w Polsce – nawyki konsumentów


Czym jest marketplace?


Inne przykłady marketplace, działające w Polsce: Empik, Amazon, AliExpress, Temu, OLX.

Jak działają platformy sprzedażowe?


Co zyskujesz, a co tracisz, sprzedając na marketplace?


Szybki, wygodny start

…i niewiele opcji personalizacji.

Niskie koszty

…ale tylko na wstępie.

Dostęp do nieosiągalnej bazy klientów

…i ogromna konkurencja.

Jak w tym porównaniu wypada założenie własnego sklepu?


Domena i własna strona internetowa, a może platforma e-commerce?

Marketing we własnym zakresie

Stwórz swoją niezależność

Prowizja? Nie znam

Buduj markę własną

Czy istnieje obiektywnie lepsze rozwiązanie?


O tym warto wiedzieć:


  • Właścicielka sklepu internetowego sprawdza trendy w -ecommerce na 2026 rok

    Najważniejsze trendy w e-commerce na 2026 rok – prognozy i strategie dla sklepów internetowych


    Jakie nowe rozwiązania okażą się kluczowe w 2026 roku? Jak wykorzystać nadchodzące trendy, by dynamicznie rozwijać swój sklep internetowy?
    Więcej: Najważniejsze trendy w e-commerce na 2026 rok – prognozy i strategie dla sklepów internetowych
  • właścicielka sklepu internetowego negocjuje umowę z hurtownią

    Skąd brać towar do sklepu internetowego? 5 propozycji dla Twojej firmy


    Dziś bardzo łatwo jest otworzyć sklep internetowy, ale skąd pozyskać towar? Poznaj skuteczne sposoby na szybki start sprzedaży!
    Więcej: Skąd brać towar do sklepu internetowego? 5 propozycji dla Twojej firmy
  • programista analizuje wyniki badań neuromarketingowych

    Neuromarketing w e-commerce – jak wykorzystać tę technikę?


    Optymalizacja w e-commerce w oparciu o badania naukowe to nie mrzonka, a przemyślane działanie strategiczne. Poznaj neuromarketing!
    Więcej: Neuromarketing w e-commerce – jak wykorzystać tę technikę?

Zapisz się na Przegląd PRAGMAtyczny!

FINANSE | PODATKI | PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości ze świata finansów, podatków i przedsiębiorczości? Wypełnij formularz obok i dołącz do czytelników Przeglądu PRAGMAtycznego. Wiadomość od nas otrzymasz tylko raz w miesiącu – nie obawiaj się spamu z naszej strony.