Zadbajmy o Twoje bezpieczeństwo
W PragmaGO dokładamy wszelkich starań, by zabezpieczyć dane Twoje i Twojej firmy. Ty również masz na to duży wpływ!
Zadbajmy o Twoje bezpieczeństwo
Zasady bezpieczeństwa
Nie udostępniaj swoich danych
Nie udostępniaj swoich danych, takich jak login, hasło do systemu, numer PESEL czy kody autoryzacyjne, innym osobom. Pamiętaj, pracownik PragmaGO nigdy nie poprosi Cię o hasło dostępu do Twojego konta.
Sprawdzaj dokładnie SMS-y autoryzacyjne
Zweryfikuj, czy wspomniana w wiadomości czynność zgadza się dokładnie z tym, co chcesz wykonać. Nie podawaj kodów innym osobom.
Nie instaluj podejrzanego
oprogramowania
Do korzystania z aplikacji PragmaGO nie potrzebujesz żadnych programów poza przeglądarką internetową. Instalowanie aplikacji z niepewnych źródeł może ułatwić kradzież Twoich danych.
Zweryfikuj, czy strona na której jesteś, jest prawdziwa
Zwróć uwagę na adres witryny – sprawdź, czy nie zawiera błędów, literówek, znaków specjalnych. Opis znajdziesz poniżej, w sekcji Jak rozpoznać prawdziwą stronę PragmaGO?.
Dbaj o aktualizacje oprogramowania
Regularnie aktualizuj swój system operacyjny, antywirusa oraz przeglądarkę.
Zadbaj o moc swoich haseł
Używaj skomplikowanych haseł oraz unikaj stosowania jednakowych danych dostępowych w różnych serwisach.
Uważaj, skąd się logujesz
Nie loguj się do aplikacji PragmaGO ani do banków z publicznych, niezabezpieczonych sieci Wi-Fi ani z urządzeń, które nie są Twoją własnością i nie masz pewności, co jest na nich zainstalowane.
Uważaj na linki i załączniki
Nie klikaj w linki i nie pobieraj załączników, jeśli nie masz pewności co do ich pochodzenia.
Nie podłączaj do swojego komputera nieznanych urządzeń
Nie podłączaj do swojego komputera nieznanych urządzeń (takich jak pendrive czy dysk zewnętrzny). Mogą one być zainfekowane i zainstalować na Twoim komputerze szkodliwe oprogramowanie nawet bez Twojej wiedzy.
Nie wyszukuj stron logowania do aplikacji PragmaGO w wyszukiwarkach
Wyniki wyszukiwania mogą zaprowadzić Cię na fałszywe strony podszywające się pod PragmaGO. Używaj bezpośrednich linków do stron logowania do poszczególnych aplikacji.
W jaki sposób oszuści mogą próbować wyłudzić Twoje dane?
Phishing jest techniką oszustwa, która polega na podszywaniu się pod konkretną osobę lub firmę w celu wyłudzenia poufnych informacji
Może on występować w różnych formach:
- fałszywej strony zachęcającej do podania danych logowania,
- osoby dzwoniącej i podszywającej się pod konsultanta PragmaGO (tzw. Vishing czyli Voice phishing),
- wiadomości email/SMS proszącej o natychmiastowe podjęcie jakiegoś działania lub wykonanie płatności przez podejrzany link (tzw. Smishing czyli SMS phising).
Aby uchronić się przed phishingiem, stosuj się do opisanych powyżej zasad bezpieczeństwa. Sprawdzaj, czy jesteś na prawdziwej stronie PragmaGO oraz zachowaj czujność, gdy otrzymujesz podejrzaną wiadomość.
Jak rozpoznać prawdziwą stronę PragmaGO?
- Upewnij się, że adres strony zaczyna się od https:// a nie http://
- Zweryfikuj czy obok adresu, w pasku przeglądarki, pojawił się znak kłódki
Oszuści często tworzą domeny bardzo przypominające ich prawdziwe odpowiedniki poprzez zmianę jednego znaku (np. „pragmag0” zamiast „pragmago”), kolejności liter (np. „pramgago”) lub podmianę liter na podobnie wyglądające (np. „prağmago”).
Prawidłowe adresy logowania do aplikacji PragmaGO
Wszystkie inne adresy powinny wzbudzić Twoją czujność – absolutnie nie podawaj na nich żadnych swoich danych.
Jeżeli nie masz pewności czy kliknięty link zaprowadził Cię do właściwej strony, zamknij ją i wpisz poprawny adres ręcznie w przeglądarce.
Jak zweryfikować próbę kontaktu ze strony PragmaGO?
Konsultanci Działu Obsługi Klienta zawsze będą się kontaktowali z Tobą z adresów mailowych w domenie pragmago.pl (np. jan.kowalski@pragmago.pl) lub telefonicznie.
Kontakt z innych adresów lub numerów powinien wzbudzić Twoją czujność. Jeżeli nie masz pewności, czy nie jest to próba phishingu:
W przypadku kontaktu telefonicznego
Rozłącz się i zadzwoń bezpośrednio na numer Działu Obsługi Klienta +48 32 450 02 22
W przypadku kontaktu mailowego
Zweryfikuj domenę nadawcy. Jeżeli wiadomość wydaje Ci się podejrzana, przekieruj ją na adres mailowy Działu Obsługi Klienta dok@pragmago.pl
Pamiętaj, że nasi Konsultanci nigdy nie będą prosili Cię o podanie haseł do systemu!
Potrzebujesz pomocy?
Jeżeli wykryłeś próbę ataku na Twoje konto PragmaGO lub zostałeś odbiorcą phishingu, skontaktuj się z naszym działem bezpieczeństwa – napisz e-mail na adres: csirt@pragmago.pl.
Wszystkie pozostałe zgłoszenia lub zapytania skieruj do naszego Działu Obsługi Klienta:
tel.: +48 32 450 02 22
mail: dok@pragmago.pl