stałym Klientom?
sprzedaży do 1 mln zł.
Odroczona płatność to wygodny, a w ostatnich latach także cieszący się ogromną popularnością instrument finansowy. Dzięki niemu sprzedający zwiększają konkurencyjność swojej oferty, kupujący zaś zyskują elastyczność i lepsze warunki zakupu.
Nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą jednak o tym, że oferując swoim kontrahentom faktury z odroczonym terminem płatności, tak naprawdę udzielają kredytu kupieckiego. Nieświadomość w tej kwestii może okazać się problematyczna, gdy partner w biznesie okaże się nierzetelny. Jak się uchronić przed niewypłacalnością kontrahenta i mogącymi za nią kroczyć zatorami płatniczymi?
Czytaj dalej i dowiedz się:
Sprzedaż z odroczonym terminem płatności to w rzeczywistości udzielenie kontrahentowi kredytu kupieckiego. Na czym to polega? Z perspektywy kupującego proces wygląda następująco:
Punkt widzenia sprzedającego nieco różni się od tego, jak sprawa wygląda po stronie kontrahenta. Udzielenie kredytu kupieckiego wiąże się z wzięciem na siebie ryzyka związanego z sytuacją, w której kupujący zdecyduje się nie uregulować płatności. Teoretycznie działa to podobnie jak w banku – kredytodawca zawsze nieco ryzykuje, decydując się pożyczyć pieniądze. W przypadku banku jednak mówimy o dużej instytucji, która nie tylko dysponuje środkami i możliwościami ściągania długów, ale także jest w stanie odpowiednio zweryfikować kredytobiorcę, a tym samym zminimalizować ryzyko udzielenia kredytu, który nie zostanie spłacony. Niewiele małych czy nawet średnich firm może pozwolić sobie na zatrudnienie analityka, który dokonałby wstępnej oceny sytuacji finansowej.
Sprawdź także:
Zakup na raty a faktura na firmę i rozliczenie VAT
Konsekwencje niezapłaconej faktury
Idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców oferujących klientom biznesowym usługę odroczonej płatności byłoby każdorazowe weryfikowanie sytuacji finansowej kontrahenta. W wielu przypadkach jednak jest to utrudnione lub wręcz niemożliwe. Co więc można zrobić w sytuacji, w której chcemy zaoferować odroczoną płatność, ale obawiamy się problemów z płatnością ze strony kontrahentów?
Skorzystaj z metod płatności odroczonych dostarczanych przez sprawdzone firmy. Jeżeli wśród klientów Twojego sklepu są przedsiębiorcy, możesz skorzystać z gotowych rozwiązań PragmaGO – płatności dla e-biznesu. W ten sposób obsługę odroczonych płatności zostawisz nam, podobnie jak ryzyko niewypłacalności klienta. W płatnościach odroczonych nie stosujemy regresu.
Co więcej, każdy kontrahent, który skorzysta z odroczonych płatności PragmaGO w Twoim sklepie, zostanie przez nas sprawdzony, co jeszcze bardziej zmniejsza ryzyko wystąpienia problemów na dalszych etapach realizacji zamówienia.
Jeżeli nie masz klientów biznesowych, a mimo to chcesz oferować kontrahentom odroczoną płatność, musisz wiedzieć, jak zminimalizować ryzyko wystąpienia zatorów płatniczych.
Co więcej, faktor może przejąć ryzyko niewypłacalności lub – w razie konieczności – zająć się windykacją należności.
Może się zdarzyć, że czytasz ten artykuł w momencie, gdy już borykasz się ze skutkami zatoru płatniczego. W takiej sytuacji wciąż wiele można zrobić! Jeżeli Twój sklep udzielił kredytu kupieckiego (odroczonej płatności), a kontrahent spóźnia się z płatnością, możesz skorzystać z innych usług PragmaGO. Pamiętaj jednak, że poniższe opcje dostępne są jedynie w transakcjach z klientami biznesowymi:
Czytaj dalej:
Sklepy z odroczonym terminem płatności
Zatory płatnicze – czym są i jak ich uniknąć?
Czym się różni faktoring z regresem od tego bez regresu? Które rozwiązanie będzie dla Ciebie idealne? Poznaj zalety i wady obu rodzajów faktoringu.
Faktoring to usługa, która może pomóc poprawić płynność finansową Twojej firmy. Poznaj rodzaje faktoringu oraz dowiedz się, jakie wady i zalety posiada tego typu rozwiązanie.
Kompensata jest to sposób na rozliczenie wzajemnych transakcji kontrahentów, zarówno zobowiązań jak i należności w formie bezgotówkowej.