Własny sklep internetowy czy marketplace? Poznaj wady i zalety obu rozwiązań

Sprzedaż to główny cel każdego sklepu i większości firm w ogóle. Aby jednak do sprzedaży doprowadzić, należy maksymalnie ułatwić klientom przechodzenie przez kolejne etapy lejka sprzedażowego – od zaprezentowania się potencjalnym kupującym aż do finalizacji transakcji. Jednym ze sposobów, które pomagają w osiągnięciu tego celu, jest korzystanie z landing page’y.
Spis treści:

E-commerce w Polsce – nawyki konsumentów


Czym jest marketplace?


Inne przykłady marketplace, działające w Polsce: Empik, Amazon, AliExpress, Temu, OLX.

Jak działają platformy sprzedażowe?


Co zyskujesz, a co tracisz, sprzedając na marketplace?


Szybki, wygodny start

…i niewiele opcji personalizacji.

Niskie koszty

…ale tylko na wstępie.

Dostęp do nieosiągalnej bazy klientów

…i ogromna konkurencja.

Jak w tym porównaniu wypada założenie własnego sklepu?


Domena i własna strona internetowa, a może platforma e-commerce?

Marketing we własnym zakresie

Stwórz swoją niezależność

Prowizja? Nie znam

Buduj markę własną

Czy istnieje obiektywnie lepsze rozwiązanie?


O tym warto wiedzieć:


  • Młody przedsiębiorca rozmawia przez telefon w sprawie finansowania w modelu revenue based financing

    Revenue based financing: jak działa finansowanie oparte na przychodach?


    Szukasz finansowania opartego na przychodach? Sprawdź, jak funkcjonuje revenue based financing i zobacz, czy to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy!
    Więcej: Revenue based financing: jak działa finansowanie oparte na przychodach?
  • Pracownik nadzorujący wysyłkę towarów za granicę w ramach cross-border e-commerce

    Cross-border e-commerce, czyli jak sprzedawać za granicą?


    Jak rozpocząć sprzedaż zagraniczną? Na co zwrócić uwagę, zanim zdecydujesz się na ekspansję i kiedy warto rozważyć próbę podboju innych rynków?
    Więcej: Cross-border e-commerce, czyli jak sprzedawać za granicą?
  • Wykresy cenowe i analiza danych w narzędziu do monitorowania cen konkurencji

    Monitoring cen konkurencji – metody i narzędzia online


    Chcesz wiedzieć, jak konkurencja kształtuje ceny i kiedy uruchamia promocje? Sprawdź, jak monitoring cen pomaga podejmować trafne decyzje i zwiększać zyski w e-commerce.
    Więcej: Monitoring cen konkurencji – metody i narzędzia online

Zapisz się na Przegląd PRAGMAtyczny!

FINANSE | PODATKI | PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości ze świata finansów, podatków i przedsiębiorczości? Wypełnij formularz obok i dołącz do czytelników Przeglądu PRAGMAtycznego. Wiadomość od nas otrzymasz tylko raz w miesiącu – nie obawiaj się spamu z naszej strony.