Wyniki Grupy Kapitałowej PragmaGO w 2024 roku[1]
- Z usług finansowych PragmaGO skorzystało 21,5 tys. przedsiębiorców (+29% r/r), którzy łącznie zrealizowali 501 022 transakcji (wzrost o 27% r/r).
- Faktoring osiągnął 23% r/r wzrostu wartości sfinansowanych faktur – wyniosła ona 1,9 mld zł. Faktoring digital (złożenie wniosku i dostosowanie warunków współpracy online) odnotował w tym zakresie wzrost na poziomie 44% r/r, podczas gdy faktoring tradycyjny zaledwie 5% r/r.
- W ramach embedded finance dla biznesu przedsiębiorcy pozyskali 0,5 mld zł finansowania (+68% r/r), w tym:
- Merchant Cash Advance: 277 mln zł (+112% r/r),
- płatności odroczone (oraz PragmaPay): 249 mln zł (+37% r/r).
2024 był rokiem przełomowym – rozwijaliśmy naszą działalność na wielu płaszczyznach, realizując misję: wspierać mikro i małych przedsiębiorców w łatwym dostępie do środków finansowych, które mają kluczowy wpływ na stabilizację i rozwój ich biznesów. Przejęliśmy 100% udziałów w spółce Monevia, co umożliwiło nam zwiększenie skali działalności w obszarze digital faktoringu. Wprowadziliśmy na rynek PragmaPay – pierwsze w Polsce rozwiązanie płatności odroczonych dla firm, które pod względem wygody i szybkości procesu dorównuje standardom znanym z segmentu konsumenckiego. Do grona naszych partnerów w obszarze embedded finance B2B dołączyły renomowane marki, takie jak Przelewy24, TPay czy WeNet. Między innymi dzięki tym działaniom osiągnęliśmy rekordową wartość sfinansowanych należności.
– podsumowuje Tomasz Boduszek, Prezes Zarządu PragmaGO.
W grudniu 2024 roku rozpoczęliśmy ekspansję międzynarodową, przejmując większościowy pakiet akcji w Telecredit IFN S.A. (Omnicredit) – rumuńskim fintechu specjalizującym się w cyfrowych rozwiązaniach finansowych dla sektora MŚP.
Rozwinęliśmy także współpracę z Polskie ePłatności, jednym z największych operatorów kart płatniczych w Polsce. Dzięki temu klienci PeP mogą korzystać z „Mojej Pożyczki” – innowacyjnego finansowania w modelu Merchant Cash Advance, dostępnego bezpośrednio w Panelu Klienta PeP. Kwota finansowania jest automatycznie obliczana na podstawie obrotów na terminalu płatniczym, a cały proces odbywa się w 100% online. Decyzję o przyznaniu finansowania wydajemy w 90 sekund, a spłata realizuje się automatycznie jako dzienny procent obrotu na terminalu, co sprawia, że przedsiębiorcy praktycznie jej nie odczuwają. W ubiegłym roku Polskie ePłatności rozszerzyły także swoją ofertę o faktoring od PragmaGO.
Aby zapewnić bezpieczeństwo technologiczne transakcji oraz danych klientów, przeprowadziliśmy migrację systemów IT do T-Mobile. Dzięki temu nasze procesy finansowania stały się jeszcze bardziej stabilne i efektywne. Skalowalne i elastyczne rozwiązania IT pozwalają nam na dalszy dynamiczny rozwój, zapewniając swobodę działania i realizacji strategii.
[1] Przedstawione dane nie zawierają danych podmiotu zależnego Telecredit IFN S.A., nad którym Emitent objął kontrolę w dniu 5 grudnia 2024 r.