Wartość obrotu w 2022 roku wyniosła 1,63 mld zł, co oznacza wzrost o 58% r/r.
- 55% wzrosła liczba klientów – w 2022 roku osbłuzyliśmy 13 340 przedsiębiorców (to trzeci wynik na rynku faktoringu w Polsce).
- Sfinansowali oni w tym czasie 223 761 faktur (wzrost o 96% r/r).
- Dynamicznie rozwijamy model embedded finance, w ramach którego udzieliliśmy finansowania o wartości 313 mln zł, co stanowiło wzrost r/r o 64%.
- Wraz z Allegro wprowadziliśmy na rynek innowacyjne finansowanie Merchant Finance.
- Rozpoczęliśmy współpracę z Europejskim Bankiem Rozbudowy i Rozwoju (EBOR).
- Faktoring – produkt, który jest najdłużej w portfolio – wygenerował obrót o wartości 1,47 mld zł (wzrost o 48% r/r).
W 2022 roku naszym celem było lepsze poznanie potrzeb klientów i wprowadzenie rozwiązań, dzięki którym korzystanie z naszych usług na każdym etapie będzie wygodne. Wprowadziliśmy szereg udogodnień technologicznych, takich jak możliwość zawierania umów poprzez podpis elektroniczny czy szybkie płatności Paybylink i Blik. W ciągu roku ilość klientów korzystających z tych opcji wrosła pięciokrotnie. Dla przedsiębiorców ważny jest czas pozyskania finansowania. Przyspieszyliśmy procesy księgowania i uruchomiliśmy automatyzację w zakresie rozliczeń – system wybiera rodzaj przelewu, który gwarantuje dostarczenie pieniędzy klientowi w najkrótszym możliwym czasie. Dzięki optymalizacji procesów skróciliśmy też czas wydawania decyzji o finansowaniu (np. w przypadku faktoringu nawet o połowę)
– mówi Tomasz Boduszek, Prezes Zarządu PragmaGO.