Finansowanie zakupów
Finansowanie zakupów
Warunki i proces przyznawania finansowania
Czy mogę częściowo sfinansować zakup?
Tak, wystarczy, że do wniosku wprowadzisz kwotę, jakiej potrzebujesz. Kwota ta musi być niższa niż widniejąca na dokumencie.
Jakie dokumenty muszę dostarczyć, aby móc ubiegać się o finansowanie?
Aby móc sfinansować zakup, potrzebujemy dokumentu, który go potwierdza. Może to być faktura VAT, pro forma, zamówienie lub oferta.
Czy kontaktujecie się ze wskazanym przeze mnie dostawcą?
W standardowym procesie finansowania zakupów nie kontaktujemy się z dostawcą (firmą realizującą zlecenie). Taki kontakt może nastąpić w wyjątkowych sytuacjach (np. jeżeli nie mamy możliwości zweryfikowania wszystkich danych).
Czy dostarczona faktura zakupowa może być po terminie płatności?
Tak, akceptujemy faktury do 30 dni po upływie terminu płatności.
Czy każda firma może się ubiegać o finansowanie zakupów firmowych?
Z oferty finansowania zakupów mogą skorzystać wszyscy przedsiębiorcy, którzy mają nadany numer NIP w Polsce. Branża, w której działa Twoja firma, nie ma znaczenia. Pamiętaj jednak, że wobec Twojego przedsiębiorstwa nie może toczyć się postępowanie upadłościowe i układowe oraz nie może ono posiadać negatywnych wpisów w bazach długów.
Czy zakupiony towar jest własnością mojej firmy?
Tak, towar staje się własnością kupującego. Oznacza to, że może zacząć go użytkować lub odsprzedać od razu po zakupie. Finansowanie zakupów firmowych nie jest formą leasingu, nie pobieramy też opłat wstępnych.
Składanie wniosku
Jak wypełnić formularz online?
- Przed wypełnieniem wniosku przygotuj:
- Dokument stanowiący potwierdzenie zakupu w formie pliku .pdf, .jpg, .png, .xls lub .xlsx,
- Twoje dane kontaktowe (w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych potrzebny będzie również numer dokumentu tożsamości oraz PESEL),
- numer NIP,
- numer rachunku bankowego dostawcy (w przypadku transakcji w EUR również nr SWIFT),
- dane dostawcy, który realizuje zamówienie (NIP, adres e-mail, telefon).
- Do wniosku dołącz dokument potwierdzający zakup (np. zamówienie, zlecenie, fakturę, pro formę) oraz wpisz kwotę, jaką mamy zapłacić Twojemu dostawcy. W pojedynczym wniosku możesz zgłosić jeden dokument do sfinansowania.
- Wybierz liczbę rat, w której chcesz nam spłacić koszt zakupów. Zaakceptuj zgodę na weryfikację w BIK i BIG oraz regulamin finansowania.
Jakie są następne kroki po wysłaniu formularza?
Najpierw wyślemy Ci e-mail z decyzją o przyznaniu środków. W tej samej wiadomości otrzymasz dane dostępowe do Strefy Klienta. Po zalogowaniu na swoje konto zyskasz informację na temat szczegółowych warunków finansowania i przejrzyste wyliczenie kosztów usługi.
Aby przyjąć warunki finansowania, kliknij przycisk “Akceptuj (kod SMS)”. Następnie otrzymasz kod w wiadomości SMS. Wpisz go w odpowiednie pole i zatwierdź przyciskiem.
Pieniądze przelewamy bezpośrednio na konto Twojego dostawcy.
Czy żeby sfinansować kolejne zakupy, należy każdorazowo wypełnić formularz online?
Nie, po pierwszym skorzystaniu z usługi każdą kolejną fakturę sfinansujesz przez Strefę Klienta.
Czy wysłanie formularza online jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na warunki finansowania?
Nie, wysłanie formularza online pozwala na poznanie szczegółowych warunków i kosztów finansowania. Możesz je zaakceptować lub odrzucić i tym samym nie podejmować współpracy z nami.
Przelewy i rozliczenia
Gdzie znajdę numer konta potrzebny do spłaty rat?
Numer konta znajduje się w §2, pkt. 2 umowy.
Jak prawidłowo zatytułować przelew?
Wystarczy, że w tytule przelewu znajdzie się nazwa firmy oraz informacja, za który miesiąc spłacasz ratę. Przykład: “PragmaGO, rata za maj 2023”.
Kwoty, limity i raty finansowania
Jaka jest minimalna kwota faktury?
Minimalna kwota faktury zakupowej podlegającej finansowaniu wynosi 100 zł brutto.
Jak wysoki limit finansowania mogę otrzymać?
Do wyznaczenia wysokości limitu finansowania bierzemy pod uwagę przede wszystkim wpływy na konto firmowe wnioskującego. W zależności od scoringu (oceny kondycji finansowej Twojej firmy) możesz otrzymać od 30% do 100% wartości średnich miesięcznych wpływów na Twoje konto.
Przyznany limit jest dla mnie niewystarczający, czy mogę go zmienić?
O zmianę wysokości limitu możesz wnioskować w Strefie Klienta. Wybierz opcję „Podsumowanie finansowania zakupów”, a następnie kliknij w przycisk „Zwiększ limit”. Pamiętaj, że aby zwiększyć limit finansowania, musisz przesłać nam dokumenty finansowe Twojej firmy (PIT, KPiR oraz bilans) za poprzedni oraz bieżący rok.
Na ile rat maksymalnie można rozłożyć zakupy firmowe?
Maksymalna liczba rat to 24. Finansowanie powyżej 12 rat jest dostępne dla zakupów o wartości powyżej 1000 zł.
Gdzie przelewacie środki za sfinansowany zakup?
Środki zostaną przelane na konto dostawcy po akceptacji warunków finansowania przez klienta za pomocą kodu SMS. Przelewy wykonujemy w dni robocze, ich realizacja jest uzależniona od sesji księgowych, które odbywają się co 2 godziny, od 9.30, do 15.30.
Czy istnieje możliwość nadpłaty raty?
Tak, nadpłata raty zwalnia limit na kolejne zakupy, nie obniża jednak wartości prowizji.
Czy płatność raty odnawia limit?
Tak, Twój limit finansowania powróci do pierwotnego stanu po spłacie wszystkich rat.
Czy limit finansowania jest płatny?
Za stały dostęp do limitu oraz jego utrzymanie nic nie płacisz. Ponosisz jedynie koszty realnie wykorzystanych środków (na finansowanie kolejnych zakupów).
Strefa Klienta
Do czego służy Strefa Klienta?
Strefa Klienta to panel, w którym możesz dodawać kolejne dokumenty potwierdzające zamówienie i finansować je na bieżąco w ramach przyznanych środków (limitu finansowania). Dzięki dostępowi do Strefy Klienta możesz sprawdzić poziom wykorzystania limitu czy zmienić jego wysokość. W panelu możesz także zweryfikować, z jakich usług korzystasz oraz sprawdzić, ile rat pozostało Ci do spłaty sfinansowanych zakupów.
Gdzie mogę zaakceptować warunki umowy?
Wystarczy, że zalogujesz się do Strefy Klienta, używając loginu oraz hasła, które otrzymasz od nas. Umowę zaakceptujesz wpisując otrzymany kod SMS w odpowiednie pole i zatwierdzając przyciskiem.
Przedmiot finansowania – rodzaje zakupów
Jakie zakupy firmowe mogę sfinansować?
Do finansowania możesz zgłosić dowolny zakup firmowy – warunkiem jest posiadanie dokumentu potwierdzającego transakcję. Możesz w ten sposób sfinansować zakup usług (np. IT, marketingowych, doradczych itp.), jak i towarów. Finansowanie zakupów firmowych pozwala też na pokrycie kosztów administracyjnych (np. zakupu wyposażenia biura). Jeżeli potrzebujesz środków na uiszczenie podatków lub składek ZUS, skorzystaj z finansowania podatków i ZUS.
Czy mogę sfinansować raty leasingu?
Nie finansujemy rat leasingu w ramach usługi finansowania zakupów firmowych. Możesz natomiast sfinansować w ten sposób ostateczny wykup przedmiotu leasingu.
Koszty
Ile kosztuje finansowanie zakupów firmowych?
Koszt finansowania zakupów firmowych zależy od kilku czynników, w tym od wybranej liczby rat, wartości zakupów, które chcesz sfinansować oraz kondycji finansowej Twojej firmy. Przykładowo, przy zamówieniu o wartości 1 000 PLN rozłożonym na 12 rat, rata klienta wyniesie 101 zł, a koszt finansowania 212 zł (przedstawiona kalkulacja nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 KC).
Gdzie mogę sprawdzić przykładową kalkulację kosztów?
Szacunkowe koszty finansowania zakupów możesz poznać podczas wypełniania formularza, w drugim kroku. Możesz też skorzystać z naszego kalkulatora. Wybierz liczbę rat oraz wartość finansowania, a kalkulator automatycznie wyliczy wstępną wysokość raty oraz oszacuje całkowity koszt finansowania.
W którym momencie poznam finalny koszt finansowania, o które wnioskuję?
Ostateczny koszt usługi jest widoczny w umowie, do której wgląd masz w Strefie Klienta. Propozycję umowy wyślemy Ci po zaakceptowaniu Twojego wniosku. Zapoznaj się z jej warunkami, a następnie podejmij decyzję o tym, czy chcesz skorzystać z finansowania. Samo wysłanie wniosku nie obliguje Cię do tego.
Czy koszty finansowania zakupów mogę wliczyć w koszty prowadzenia działalności?
Tak, otrzymasz od nas fakturę kosztową – określa ona wysokość prowizji.
Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi na temat pozostałych usług
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?
Wpisz numer telefonu – oddzwonimy!