Finansowanie podatków
Warunki i proces przyznawania finansowania
Kto może skorzystać z usługi finansowania podatków i ZUS?
Jeżeli chcesz sfinansować podatki lub ZUS, Twoja firma musi być zarejestrowana w Polsce, posiadać NIP oraz być obecna na rynku co najmniej od 12 miesięcy. Możesz skorzystać z finansowania niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa oraz branży, w której działasz. Usługa jest dostępna zarówno dla jednoosobowych działalności gospodarczych, jak i spółek.
Gdzie mogę złożyć wniosek o finansowanie podatków i ZUS?
Wniosek o finansowanie możesz złożyć poprzez formularz online.
Jakie dokumenty muszę dostarczyć, aby otrzymać decyzję o przyznaniu finansowania?
Do wydania decyzji nie potrzebujemy żadnych dokumentów potwierdzających zobowiązanie wobec urzędu. Jedynie w wyjątkowych sytuacjach możemy poprosić Cię o dosłanie dodatkowych dokumentów (np. potwierdzenia z działu księgowości).
Jaki jest czas oczekiwania na decyzję?
Decyzję wydajemy do dwóch godzin od wysłania wniosku, w dni robocze od godziny 8.00 do 16.00. O decyzji poinformujemy Cię w wiadomości e-mail, a dokładne warunki finansowania poznasz w Strefie Klienta, do której nadamy Ci dostęp wraz z decyzją dotyczącą finansowania.
Gdzie mogę zaakceptować warunki finansowania?
Wystarczy, że zalogujesz się do Strefy Klienta używając loginu oraz hasła, które ustawisz przy pierwszym logowaniu, a następnie zaakceptujesz ofertę finansowania, wpisując otrzymany kod SMS w odpowiednie pole i zatwierdzając przyciskiem.
Składanie wniosku
Jak wygląda proces składania wniosku?
Jeżeli nie jesteś jeszcze naszym klientem, skorzystaj z formularza zamieszczonego na stronie internetowej. Wypełnij wymagane pola wniosku – uzupełnij dane kontaktowe, wskaż liczbę rat, na jaką chcesz rozłożyć płatność i zweryfikuj tożsamość.
Po sprawdzeniu Twojej tożsamości wydamy decyzję o finansowaniu – otrzymasz ją na wskazany adres e-mail. Wraz z decyzją nadamy Ci dostęp do Strefy Klienta, w której możesz zapoznać się z warunkami finansowania. Po ich zaakceptowaniu (za pomocą kodu SMS), pieniądze przelejemy bezpośrednio na rachunek Twojej firmy.
Czego potrzebuję do złożenia wniosku?
Do złożenia wniosku przygotuj:
- wyliczenie kwoty podatku, który chcesz sfinansować lub składki ZUS,
- dane kontaktowe oraz dane firmy. W przypadku JDG wymagamy także podania danych osobowych właściciela..
- numer firmowego rachunku, na który przelejemy pieniądze.
Czy wysłanie formularza online obliguje mnie do skorzystania z usługi?
Nie, wysłanie formularza online pozwala na uzyskanie decyzji o finansowaniu oraz poznanie szczegółowych warunków i kosztów finansowania. Możesz je zaakceptować lub odrzucić i tym samym nie skorzystać z finansowania.
Przelewy i rozliczenia
Na jaki rachunek bankowy trafią środki, o które wnioskuję?
Środki trafiają na numer rachunku, który znalazł się we wniosku. Numer ten znajdziesz w § 1. pkt. 2 umowy finansowania. Sam dokument znajduje się w Strefie Klienta, w zakładce „Panel informacyjny”, w sekcji „Dokumenty”.
Czy środki wysyłane są przelewem ekspresowym?
Tak. Środki w kwocie od 3 000 do 99 999 PLN wysyłamy przelewem Express Elixir. Przelewy poniżej tej kwoty wykonujemy przelewem Elixir.
Pamiętaj jednak, że przelewy realizowane w walucie euro wysyłamy transferem SEPA. W tym przypadku od momentu zlecenia przelewu do chwili, w której środki pojawią się na koncie Twojej firmy, może minąć od 1 do 2 dni roboczych.
Z jakiego banku wysyłane są od nas środki?
Środki wysyłamy z banków PKO, mBank oraz Santander. Jeżeli Twój firmowy rachunek bankowy zarejestrowany jest w PKO, środki zostaną wysłane z tego samego banku. Analogicznie wygląda sytuacja w przypadku mBanku i banku Santander. W pozostałych przypadkach środki przelewamy z mBanku.
Czy istnieje możliwość nadpłaty raty?
Tak, nadpłata raty spowoduje odnowienie limitu, nie ma jednak wpływu na wysokość prowizji.
Jak prawidłowo zatytułować przelew?
Wystarczy, że w tytule przelewu znajdzie się nazwa firmy oraz informacja, za który miesiąc spłacasz ratę. Przykład: “PragmaGO, rata za maj 2023”.
Gdzie znajdę numer konta potrzebny do spłaty rat?
Numer konta znajduję się w umowie, §2, pkt 2.
Kwoty, limity i raty finansowania
Czym jest limit finansowania?
Limit finansowania to określona wartość środków, które otrzymasz po pierwszym skorzystaniu z usługi. W ramach limitu możesz finansować kolejne opłaty urzędowe lub zakupy firmowe. Wartość limitu finansowania jest ustalana indywidualnie – może wynieść nawet 100 000 PLN. W trakcie korzystania z usługi finansowania podatków możesz śledzić poziom wykorzystania limitu na bieżąco w Strefie Klienta.
Czy mogę zwiększyć limit finansowania?
Tak. Możesz wnioskować o zmianę wysokości limitu w Strefie Klienta. Wybierz opcję „Podsumowanie finansowania faktur”, a następnie kliknij w przycisk „Zwiększ limit”. Pamiętaj, że aby zwiększyć limit finansowania, musisz przesłać nam dokumenty finansowe Twojej firmy (PIT, KPiR oraz bilans) za poprzedni oraz bieżący rok.
Na ile rat można rozłożyć płatność za podatki i składki ZUS?
Możliwa do wyboru liczba rat to 3, 6, 9 lub 12.
Czy za niewykorzystany limit finansowania pobierana jest opłata?
Nie, utrzymanie limitu jest darmowe. Możesz z niego skorzystać wtedy, kiedy potrzebujesz, finansując kolejne podatki, składki ZUS lub zakupy firmowe. Płacisz tylko za realnie wykorzystane środki.
Rodzaje finansowanych podatków i składek ZUS
Czy istnieje możliwość finansowania zaległych zobowiązań, których termin spłaty minął?
Nie, finansowaniu podlegają jedynie nieprzeterminowane zobowiązania podatkowe i wobec ZUS.
Jaki rodzaj podatku podlega finansowaniu?
Możesz sfinansować podatek PIT, CIT, VAT oraz składki ZUS właściciela firmy.
Czy mogę rozłożyć na raty składki ZUS moich pracowników?
Nie finansujemy składek ZUS pracowników – finansowaniu podlegają jedynie składki właściciela firmy.
Koszty
Jaki jest koszt finansowania?
Całkowity koszt finansowania jest uzależniony od scoringu Twojej firmy i może się różnić przy poszczególnych wnioskach. Po etapie weryfikacji klient otrzymuje decyzję wraz z wyceną, którą może zaakceptować lub odrzucić. Wysłanie wniosku online nie obliguje do skorzystania z usługi. Przykładowo, przy finansowaniu podatków lub składek ZUS o wartości 1000 PLN, rozłożonym na 12 rat, rata klienta może wynieść 101 PLN, a koszt finansowania 212 PLN (przedstawiona kalkulacja nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 KC).
Czy prowizja od finansowania może być zaliczona do kosztów prowadzenia działalności?
Tak, wystawiamy fakturę kosztową określającą wysokość opłaconej prowizji. Jest ona dostępna w Strefie Klienta, a także otrzymasz ją w wiadomości e-mail.
Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi na temat pozostałych usług
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?
Wpisz numer telefonu – oddzwonimy!